10 februar, 2014

Dagens Menu #2

Eller "Katrines banan-havregryn-pandekage-godbidder".

Vi har tit et par plettet bananer liggende på køkkenbordet, som ingen sådan rigtigt har lyst til at spise som de er. Før i tiden blev det ofte til banankage (jeg har ind i mellem haft mine mænd mistænkt for bevidst at overmodne bananer, for at få kage), men nu bliver de til banan/havregryn pandekager.

Opskriften er inspireret af hende her og denne her opskrift - jeg har bare Katrinefiseret den lidt.

Det bliver til søde, lækre, klatkaget pandekager, med bid i.

Ingredienser:
1 banan
1 æg
havregryn på slum
Fedtstof til at stege i - efter eget valg, jeg kan godt lide rapsolie eller kokosolie.

Fremgangmåde:
Mos bananen til dejligt smat.
Rør banan, æg og havregryn til en grødet masse, tænk blød havregrød her.
Sæt klatter af grøden på en varm pande med fedtstof på, steg til de er gyldne.
Og nu er de klar til at blive spist. Eller gemt.

De er gode til morgenmad eller mellemmåltid.
De kan laves med tørret frugt i (rosiner, blåbær, tranebær, andre bær), med nødder, frø eller kerner efter din lyst.
De smager godt som de er, eller med et tyndt lag syltetøj, eller et uartigt lag chokolade/nutella, hvis du har lyst til sådan noget.

Jeg laver gerne af en 2-3 bananer af gangen, så er der morgenmad til et par dage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!