26 januar, 2014

Status på det hele.

Har vidst nok forsømt bloggen den sidste uges tid - kan jeg undskylde mig med at det var den sidste uges ferie, inden semesteret starter på ITU igen? Ja? OK!

Undskyld jeg ikke har været en regelmæssig blogger - det er bare fordi jeg har haft ferie!

Hvordan går det så?

Vægten:
Jeg har ingen ide! Og dét er fantastisk. Vægten er lykkeligt parkeret inde under sofaen - ja, det er et sært sted at have sin badevægt, og der er en lang rodet forklaring om facade skift, at bo i stuen, og så ikke sætte vægten tilbage hvor den kom fra, for nu stod den lige så fint, der under sofaen.
Jeg ved jeg tog på over julen og eksamensperioden, hvilket også var forventet. Jeg kan mærke at jule-sulet er ved at smelte. Og det er nok. Det at jeg kan mærke at det går den rigtige vej, betyder at jeg ikke, lige nu i alle fald, har brug for at stå på en vægt, og se tallet blive mindre.

Kosten
Her kæmpes der. Virkeligt meget. Både med de sunde valg, og de regelmæssige måltider. Det er som om at jeg hen over julen og eksamen tillod de gamle dæmoner at generobre for meget magt. Men vi slås, og tager små skridt tilbage mod de sunde beslutninger.
Vi holder også fast i en ugentlig "må gerne" dag, hvor der kommer lidt mindre lødigt kost på programmet, simpelthen for ikke at kvæle os selv og motivationen i gulerødder og broccoli.
I virkeligheden søger vi jo også den "hensigtsmæssige" 80/20 balance, og der passer en ugentlig dag med let synd vidst meget godt.
Så der kæmpes, men gives ikke op!

Motion:
Med den fantasitske Ólöfs hjælp, er jeg kommet igang i træningsrummet herhjemme.
Jeg har trænet mandag og søndag i denne uge, det er måske meget mellemrum, men ind i mellem var der kor onsdag, og det er altså en workout i sig selv, og et tape-teknik-kursus fredag, med flere timers tapening - og man står altså op, når man taper, blev det mig indprintet, så det er ikke fordi jeg har brugt fra tirsdag til lørdag med røven i sofaen.
Jeg har fået 4 træningsprogrammer jeg kan shoppe rundt i, og der er noget for hele kroppen.
Personlig optur her i uge 1 med træning: at jeg er gået fra ikke at kunne få måsen fri af gulvet i et eneste bækkeløft, til at kunne få måsen fri hver gang i bækkenløft! Og at kunne overleve en 25 sekunders planke uden at have lyst til at kaste op.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!