19 januar, 2014

Træning - dagen efter

I går havde jeg min første træning med den fantastiske Ólöf!

Av min balle-muskulatur i dag. Men det er en sælsom rar smerte, der minder mig om at jeg har lavet noget godt for min krop.

Første træning var mest forventningsafstemning, at spore sig ind på de udfordringer jeg har (et knæ, der knaser og meget bløde led) og at finde ud af målsætninger.
Det var så rart at komme ned i vores lille træningsrum, og finde gode enkelte øvelser, der gør at jeg ikke kommer til at skulle bruge flere timer på træning hver dag, men kan klare det med en halv time, et par gange om ugen.

Jo, jeg ved godt der er slanke-skoler, der synes man skal træne mindst en time om dagen, hver dag. Men noget af det livsstilsændring går ud på for mig, er at finde løsninger, der som puslespilsbrikker ender med at danne en ny og sundere og bedre livsstil, der er skræddersyet til mig - og jeg bliver nok aldrig typen, der synes at flere timer i et fitness-center er fabelagtigt; der er så meget andet jeg hellere vil bruge min tid på.

Og derfor er det helt perfekt med et træningsprogram, der kan klares med høj intensitet i 30 min, og så kan jeg jo altid lægge lidt ekstra cardio-træning eller andet ind i programmet, hvis jeg har lyst.

Målsætningen for træning er:
2 x træning om ugen á 30 min.
Styrke min kerne, mit muskel korset
At kunne få rumpen med op i et bækkenløft
At få måsen op, og lave en rigtig planke, ikke en tøse planke på knæ.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!