10 december, 2013

Det virker!

OK, så jeg har måske øffet mig lidt over at jeg ikke synes at vægt reduktionen går hurtigt nok, man vil vel altid gerne rejse sig op fra en god nats søvn, og se tallet på vægten blive mindre og mindre på magisk vis.
Men sådan er virkeligheden ikke, i alle fald ikke for mig.
Så jeg har øffet mig.

Heldigvis er der andre måder at måle effekt på - det minder jeg mig om så tit jeg kan.
F.eks. at jeg har mere energi end tidligere. Min krop føles bedre - uden jeg kan forklare hvordan eller kan sætte finger på det, har jeg det bare bedre i min krop. Og det er dejligt.
Jo, min mave er stadig igang med at finde ud af hvad den skal gøre med denne her nye fiberrige kost, som kanske er sundere, men også noget anderledes i forhold til det fordøjelsessystemet skulle gøre med tidligere - det tager tilvænning, og lidt mere tålmod end jeg var forberedt på, da jeg startede. Men det er også ok.

Og så er der et andet, meget mindre synligt, sted, hvor forandringer kan måles - nemlig i blodet.

På Brædstrup var alle mine tal fine, pånær det dårlige kolesterol, det var 0,6 for højt. Og hjemmefra vidste jeg at mit stofskifte var lidt sløvt, på den dovne måde.

I sidste uge fik jeg taget nye blodprøver - og alle mine tal er normale. Helt normale. Selv mit afslappede stofskifte er ved at geare op, som konsekvens af regelmæssige måltider med et bedre indhold.

Og det er ikke bare noget, det er rigtigt meget, sådan at kunne tage med sig i en livsstilsændring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!