03 december, 2013

Om stille dage

I går blev en stille dag på bloggen, for der kom nyheder i familien, der skulle bearbejdes inde i hovedet.
Heldigvis hjælper en god nats søvn på det meste, også perspektiv, så tirsdag starter mere fokuseret og optimistisk, end mandag sluttede.

En anden grund til stilheden er at jeg synes det går for laaaangsomt.
Jeg har ikke på magisk vis reduceret min vægt med 5 kg siden vi kom hjem. Jeg har reduceret den med 2 kg. Og 2.5 kg siden vi landede på Brædstrup.
Nuvel, jeg er med på at nogle gange er langsom reduktion mere holdbart end hurtigt, men det ville nu være rart, hvis kroppen villigt gav slip på det lagret energioverskud lidt hurtigere.

For ikke at tabe motivationen har jeg et excel ark, hvor jeg siden starten af 2012 har noteret min vægt hver gang jeg har fundet modet, til at hoppe op på badevægten.
Jeg vejede allermest d. 29. august 2012. I dag vejer jeg 13,6 kg mindre end den dag.

Den slags tal, sammen med visualisering af vægten i en graf, det hjælper mig. Og selv om 13,6 kg måske ikke lyder af meget, i forhold til tiden det er sket over, holder jeg fast i noget andet også.
Normalt ville jeg have taget godt 10 kg på om året. I stedet har jeg stoppet kurven op, knækket den, og startet en sundere kurve.
Små skridt, jeg ved det; jeg ved det godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!