27 december, 2013

Farvel jule-sul!

Efter 6 dage i jule-spise-land, er det, langt om længe, retur til de sundere vaner og mere hensigtsmæssige spisemønster. Ikke at jeg fortryder at have givet slip og spist efter lyst, overhovedet, det har smagt godt, været fantastisk og jeg har nydt hver eneste bid.
Men jeg kan også godt mærke effekten det har på min krop og mit sind.
Og det skriver jeg nok meget om, på en lidt overrasket måde hver eneste gang, det er mestendels fordi det ikke har sat sig fast endnu, den der læring om hvad god kost gør for én. Så hver eneste gang jeg falder fra nåde, så at sige, og lader min indre junk-food-junkie få et fix, så bliver jeg lidt overrasket over hvad det gør ved mig. Lige fra den lade ugidelighed til mavepinen og luften i systemet.
For ikke at tale om hvad det gør ved min hud, der pludseligt slår ud, og mit humør, der også ændres.

Der er nok meget rigtighed til en holistisk indgangsvinkel til éns krop og sind - det hele hænger sammen.

I dag er så farvel til julesul dag, og hej igen til lødig kost. Jeg har ikke været på vægten for at se hvad sådan en lille uges julekost betyder af udsving, jeg føler det heller ikke nødvendigt. Det kan tids nok komme.

Med farvellet til julehygge og familietid, kommer også god dag'et til mere eksamenslæsning, så der bliver stadig regelmæssig blogging herfra, helt frem til og med 10. januar. Gid man kunne lægge hånden på en tekst, og så suge viden ud af den.

Jeg håber din jul har været velsignet og at du har nydt den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!