22 november, 2013

Forløb på Brædstrup Livsstilscenter - Modul I, dag 2

2. dag på første forløb, efter en god nats søvn var overskuddet væsentligt større.

Dagen startede med blodprøver - efter at have startet 2013 med en indlæggelse hvor der blev tappet ikke uanselige mængder af mine kropsvæsker, er det som om min nålefobi har parkeret sig selv i et hjørne og besluttet at den ikke er noget særligt. På centeret får man testet sit blodsukker, det de kalder ens "sladrehank", der viser hvordan ens blodsukker har ligget de sidste måneder, samt ens kolesterol tal, det "herlige", det "lede", det samlede og ens triglycerid tal. Svarene kommer så dag 3 eller 4, hvor man bliver rådgivet i hvordan man skal tage hånd om eventuelle udsving i værdierne.

Om formiddagen var der tema om Stress og Trivsel, hvor vi bl.a. lavet den urskive øvelse, der fik mig til at sætte målet om at få en bedre døgnrytme og efterfølgende havde vi individuelle samtaler, hvor vi talte om hvad vi ville med vores ophold, fik målt blodtryk (120/80 - ikke dårligt for én med et blodtryk, der stiger bare der er noget, der lugter det mindste af hospital eller læge), udregnet BMI og taget taljemål - hvis man ville.
Det er virkeligt vigtigt her at understrege at alt er frivilligt, man må til hver en tid sige fra, hvis man ikke ønsker at deltage i noget af det der bliver tilbudt. Jeg gik all-in, for jeg tænker at der er noget styrke, og motivation, i at se tingene i øjnene og tage ejerskab for situationen.

Efter frokost og hvile, var der tema om Motivation og Hverdagsliv og inden middag var der Gå Motion er God Motion, hvor man lavede en gå-test af hvor langt man kunne gå på 6 minutter (jeg gik et godt stykke længere end jeg havde troet, og valgte at græde lidt af glæde over det, og måske også lidt af lettelse)

Ved Aftens-hygge/socialt samvær indtog vi multihallen, og startede hvad der må blive en en fast tradition på vores hold - høvdingebold. Det var hverken yndefuldt, præget af fair play eller uden sved - men det var sjovt, ærligt og dybt seriøst. Og en fantastisk måde at slutte dagen på. Man sover fantastisk oven på sådan en omgang fysisk aktivitet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!