17 november, 2013

Top og Flop

Her efter modul 1 på Livsstilscenteret tænker jeg at opgørelse af top og flop om første ophold må være på sin plads.
Læs dette som et lille humoristisk indslag, en tvingende nødvendighed for en Katrine som mig.

Vi starter med flop.

FLOP listen

  1. Værelserne. Livsstilscenteret er lige flyttet i nye lokaler - der ikke var helt færdige. Så vi boede i værelser med kolde hvide vægge, belysning, der ville få selv den mest festlige buket blomster til at se træt ud og persienner, der var for små. Andre fik skiftet vinduer i løbet af opholdet, og helt generelt manglede der bare lidt hjemlig fornemmelse.
  2. Manglende program på forhånd. Inden vi tog afsted, vidste vi ikke hvad der skulle ske i de 4 dage vi havde på livsstilscenteret. En lille indikation af hvad programmet ville byde på, havde reddet mange frustrationer fra at blive til, og tårer fra at blive grædt. Og kufferter fra at blive overfyldt. (Frygter at min kuffert søger ny familie efter det her)
  3. Æg diskussionen. Jeg spiser ikke brød, grød eller yogurt til morgenmad. Det gør Livsstilscenteret. Forstå mig ret, det er ikke en krise, der gør at jeg føler vi bør afbryde alle diplomatiske forbindelser eller lignende, men altså. Surmælksprodukter og kornprodukter giver mig mavesyre, hvis det er det første der lander i maven min. Æg giver mig ikke mavesyre. Vi endte med et kompromis. Jeg spiste grønsager til morgenmad.
TOP listen
  1. Høvdinge-fucking-døds-bold! Undskyld mit franske. Høvdingebold er det nye sort. Om aftenen, efter mad, spillede vi høvdingebold i sportsalen, og som Fysio-Bente spurte "Spiller I for sjov eller seriøst?" Vi spillede for seriøs sjov. Undskyld det med tacklingen Jesper...
    I det hele taget var det sociale et højdepunkt, jeg slet ikke kan slippe igen. Bunker og bunker af fantastiske mennesker, man slet ikke fik snakket nok med. 
  2. "I plukker det, der giver mening og som I kan bruge, i jeres liv". Ingen tvang her. Ingen prædiken. Ikke alt giver mening i alles liv, ikke alt er muligt for alle. Tag det du kan bruge, og brug det. Det var fantastisk at opleve at sundhedsvæsnet kan være mere end løftede pegefinger og bebrejdende blikke over overvægt. At her var man et helt menneske.
  3. Udfordringerne. I undervisningen kom der aha oplevelser, jeg slet ikke havde ventet. Som da det gik op for mig at jeg mangler en dagsrytme. Jeg mangler fast rytme i min hverdag. Hvilket jeg fik øje på i en øvelse om stress og trivsel. I det hele taget var undervisningen bygget op, så selv om man kom med en viden kom kost, fik man lagt brikkerne anderledes, så det gav mening, man fik udfordret sit nuværende ståsted og inspiration til at flytte sig et andet sted hen. Både når det gjaldt det mentale, kosten og motionen - sidstnævnte der i øvrigt blev undervist i på sådan en måde at alt kunne skaleres fra dem, der kan meget lidt, til dem, der kan rigtigt meget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!