30 november, 2013

Ting jeg har lært, den sidste uges tid!


  • Vi er nu for alvor ved at lande efter at være kommet hjem fra Brædstrup - hverdagen prøver de nye vaner hårdt, og det kan være rigtigt svært at holde fast i rigtigt og knapt så rigtigt, når dagligdagen kræver hurtige beslutninger. Jeg savner den trygge Brædstrup-Boble. Og høvdingebold. 
  • Når jeg smager efter, kan jeg slet ikke lide cola zero eller pepsi max. Jeg kan meget bedre lide en appelsinvand...
  • Jeg bryder mig tilgengæld ikke om det sodavand og brusen i sodavanden gør ved min krop - nærmere bestemt min mave. 
  • Jeg er blevet virkeligt dygtig til at prutte uden lyd - undskyld hvis det er gået ud over dig.
  • Jeg bryder mig heller ikke om den mavesyre jeg får af chips... eller den manglende nattesøvn.
  • Store tallerkener = store portioner = ondt i maven/luft i maven. 
  • Jeg kan ikke administrere en buffet. Overhovedet. Jeg kunne ikke torsdag, ej heller fredag. Enten må jeg undgå buffetter, eller finde noget selvdisciplin... det første er vidst nok det nemmeste.
  • Det er dumt at spise sig mæt i kød. For mig i alle fald. Der skal nok være en LCHF fan derude, der får lyst til at kvæle mig nu. Det ok. Til tider er det gengældt. Jeg gør min ting, du gør din, let's all be friends.
  • Man kan godt lade være med at bestille sodavand på en restaurant. Verden går, modsat forventningen, ikke under.
  • Man kan også godt gå i biografen uden at købe andet end en kildevand, en uventet side-effekt af er det at man desværre så bliver sådan en, der har lyst til at slå folk, der rasler med slikposer. Det skyldes lige dele "stik mig dit sukker" og "du forstyrrer for helvede min film". 
  • Hvis jeg ikke spiser 6 gange om dagen, bliver min mave sur. På syremåden. Tror min mave har besluttet at køre konsekvens-pædagogik på mig, indtil jeg fatter det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!