16 november, 2013

I en stillekupe

Jeg har altid elsket at rejse i tog, og endnu mere i stillekupeen.
Der er noget ved togets vuggende bevægelser og rytmiske lyd, der virker som meditation for mig. Det indbyder til reflektion.
I aften reflekterer jeg over valg. Ikke det allestedsnærværende kommunal-valg, men de valg jeg har truffet lige i dag, der er med til at nærmest stadfæste min beslutning om ny livsstil.
Vi har været på visit hos min svigerfamilie - et sted jeg holder af at komme, men hvor godter og fede lækkerier er let tilgængelige. Inklusiv mine nye ærkerivaler chips og chokolade, samt den opbagte sovs.
Men jeg klarede det! Jeg traf et valg, og nøjes med en smule sovs og slet ingen chips, chokolade, slik eller sodavand.
Det virker måske banalt, men for mig er det en sejr af de store! Mine tidligere bedste madvenner var med til bords, men jeg takkede nej.
Første sejr i hus!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at du tager dig tid, til at lægge en kommentar!